Dieta a układ krążenia

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ ten dystrybuuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym ciele, pomaga również w usuwaniu produktów przemiany materii. Zachowanie owego układu w dobrej formie jest nieodzowne dla naszego zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że zapewniamy w diecie odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/cennik/

Witamina C odpowiada za wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest nieodzowną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem nieodzownym w procesie tworzenia tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, albowiem pełni funkcję w wielu ważnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym znaczącym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy owe, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które pozostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako korzystny dla serca, służy też innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważkich funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o negatywach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem nieodzownym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Jasne jest, że układ krążenia jest nieodzowny dla zdrowego organizmu. Zasadne jest wspieranie jego funkcji dietą, która spełnia zalecane dzienne ilości witamin, minerałów i innych składników odżywczych. 

Dodaj komentarz