Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się odcinkami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za logistykę spoczywa na dostawcy. Ten model sprzedaży daje sprzedawcy dużą elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest doskonałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Świetna jest również możliwość posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to ogromna atrakcja dla młodej firmy.
Be First to Comment