Garść wiedzy o witaminie B5

Witamina B5 jest również znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej korzystną ze wszystkich witamin i znajduje się w wszystkim rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, żeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tegoż względu w rzeczywistości nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, albowiem każdy otrzymuje dużo niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Jednak nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, że witamina B5 nie jest konieczna dla zdrowego ciała i umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, lub to zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej więcej niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, jak ziarna są mielone na mąkę i zazwyczaj nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest to znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to często z faktu, iż w czasach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje dużo teorii na temat korzyści płynących z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, ponieważ prawdopodobnie spożywają znacznie wysoce niż jest toż potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczby witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.