Czego należy oczekiwać od specjalisty SEO
Od strony formalnej z pewnością precyzyjnego określenia na piśmie celu działań. Pamiętać trzeba, że głównym celem działań czy to freelancera czy agencji SEO ma być wzrost pozycji na konkretne frazy. Branża jest bardzo swoista albowiem algorytm nie jest jawny, można działać tylko na podstawie ogólnych informacji od Google oraz doświadczenia – swojego lub tych którzy chcą się podzielić. Zanim, zwłaszcza w przypadku trudniejszych fraz, zobaczy się jakieś wyniki, może minąć trochę czasu. Ten czas liczy się częstokroć w miesiącach, nierzadko może to być 12 miesięcy. Ponieważ jeszcze jakiś czas po rozpoczęciu współpracy może nie być widać efektów na stronie wyników wyszukiwań ważne by w umowie były takie ustalenia aby klient miał wiedzę co robi specjalista SEO.
Od strony merytorycznej należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Specjalista SEO powinien:
- dokonać analizy witryny klienta, fraz, konkurencji w serpach,
- zaprezentować sugestie optymalizacyjne dla strony internetowej klienta (jeśli są potrzebne),
- przedstawić założenia dotyczące budowy profilu linków zwrotnych ,
- udostępnić monitoring witryny.
Wyszukiwarka Google stała się podstawowym serwisem, gdzie szukamy treści w Internecie. Genialny pomysł na uporządkowanie zasobów internetowych i zarazem bardzo komfortowe i szybkie wyszukiwanie treści na podstawie fraz.
To co odróżniło wyszukiwarkę Google od pozostałych wyszukiwarek, to jakość wyników. Od wielu lat wyszukiwarka Google generuje około 80% ruchu w Internecie.
Wraz z ogromną rolą tego serwisu pojawiło się pojęcie SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych. Używa się tych pojęć zamiennie, jednak pojęcie “pozycjonowanie stron internetowych” jest rozleglejsze. SEO to skrót od search engine optimization – czyli optymalizacja pod względem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to działania tzw on-site – czyli postępowania w samej witrynie internetowej, względnie jeszcze te związane z serwerem – jego dostępnością i szybkością. Natomiast pozycjonowanie strony internetowej to oprócz działań on-site również działania off-site, czyli wychodzące poza samą stronę internetową.
Ponieważ to właśnie wyszukiwarka Google może dać najwięcej ruchu, i to co niezwykle istotne – nader wartościowego ruchu, firmy pragną by ich witryna internetowa znalazła się na górze wyników wyszukiwań. W przypadku fraz popularnych chętnych na miejsca na pierwszej stronie wyników jest więcej niż miejsc, więc trzeba dokonać pewnych starań, aby tam się znaleźć. Można zająć się tym samemu, jednak wymaga to wiedzy i czasu. W wielu przypadkach zasadnym jest skorzystanie z usług specjalisty SEO.
Be First to Comment